ایران نت
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM
 
 

4 دلیل که برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه هزینه‌های سازمان شما را کاهش می‌دهد.

 

یکی از چالش‌برانگیزترین تصمیماتی که مدیران سازمان‌ها باید بگیرند این است که چه کارهایی در سازمان به صورت داخلی انجام شود و چه کارهایی را برون‌سپاری کنند. به بیان ساده‌تر برای چه کارهایی نیرو استخدام کنند و برای چه کارهایی پیمانکار بگیرند. این را می‌توان از ساده‌ترین کارهایی که یک سازمان انجام می‌دهد تا پیچیده‌ترین آنها تعمیم داد.

 به عنوان مثال کارخانه‌ای را مجسم کنید که ناهار روزانه پرسنل خود را تأمین می‌کند. بهتر است این کارخانه با یک رستوران قرارداد ببندد و غذای روزانه خود را از آن تهیه کند؟ یا بهتر است در محل کارخانه آشپزخانه‌ای مهیا کند و آشپزانی استخدام کند تا هر روز غذای پرسنل را بپزند؟

تصمیم‌گیری در این مورد به بسیاری از پارامترها بستگی دارد و هر مدیری ممکن است که به جواب منحصر به فرد خود برسد. ولی در نهایت همانطور که می‌دانیم کسب و کارها هر روز بیشتر و بیشتر به سمت برون‌سپاری می‌روند و حتی بزرگترین شرکت‌های دنیا امروز بخش عمده‌ای از کارهای خود را برون‌سپاری کرده‌اند تا به این ترتیب هزینه تمام شده محصولات و خدمات خود را کاهش دهند و سود خود را بیشتر کنند.

 

خدمات پشتیبانی شبکه یکی از خدماتی است که هرچه سازمان‌ها به سمت برون‌سپاری آن بروند قیمت تمام شده‌ای که بابت آن می‌پردازند کمتر خواهد بود. فراموش نکنیم که در دنیای امروزی که تقریباً همه چیز حول محور کامپیوتر و اینترنت می‌گردد، شبکه کامپیوتری یکی از حساس‌ترین مسائلی است که هرگز نباید مغفول بماند.

 

اما برون سپاری خدمات شبکه چرا و چگونه هزینه های سازمان را کاهش می‌دهد؟

 

1- خدمات سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر: یک کارمند، چه از لحاظ حیطه‌های تخصصی، و چه از لحاظ سرعتِ عمل در رسیدگی به مشکلات، با محدودیت‌های زیادی روبه‌روست و این محدودیت‌ها در واقع تحمیل هزینه به سازمان است. در حالی که قرارداد با یک شرکت خدماتِ شبکه، در واقع قرارداد با گروهی از دهها کارشناس است. تعدُد کارشناسان در شرکت‌های پشتیبانی شبکه باعث می‌شود تا اولاً هیچ کاری از عهده‌ی آنها خارج نباشد و ثانیاً مشکلات خیلی سریعتر رفع گردند. البته برای این کار لازم است تا شرکت پشتیبانی شبکه جزو آن دسته از شرکتهایی نباشد که تعداد پرسنلش از تعداد انگشتان یک دست کمتر است. در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه تعداد پرسنل فنی یکی از پارامترهای اساسی است. و البته این پرسنل باید در استخدام شرکت باشند. نه اینکه از نیروهای فریلنسر استفاده کنند یا نیروهای قرضی از دیگر شرکت ها بگیرند و به پروژه‌های خود اعزام کنند. شرکت پشتیبانی شبکه پیراسیس یکی از شرکت هایی است که بیش از سی نفر پرسنل فنی دارد و به هیچ وجه از نیروهای فریلنس یا قرضی استفاده نمی‌کند. اگر می‌خواهید با یک شرکت پشتیبانی شبکه قرارداد ببندید برای اطمینان از این موضوع می‌توانید از آنها لیست بیمه نفراتشان را بخواهید تا مطمئن شوید که نیروهایی که برای کار در سازمان شما اعزام می‌کنند در استخدام خودشان هستند.

 

2- دسترسیِ 24x7: یکی دیگر از مزایای برون سپاری خدمات شبکه به شرکت ها نسبت به استخدام نفرات این است که نیروی کارِ استخدامی در روزهای تعطیل، مرخصی و در تمام ساعات غیرکاری از دسترس کارفرما خارج است. اگر در زمانهای عدم حضور کارمند مشکلی در شبکه کامپیوتری سازمان به وجود بیاید عملاً ممکن است کل روند کاری بازبایستد و هزینه‌ی بسیار سنگینی به بار بیاورد. در حالیکه قراردادهای شرکتهای خدمات شبکه معمولاً قراردادهای 24x7 هستند. به این معنی که خدمات در آنها 7 روز در هفته و 24 ساعت در شبانه روز تضمین شده است. البته قبل از امضای قرارداد با آنها باید از چنین موضوعی اطمینان حاصل کنید. چون برخی از آنها خدماتشان را به ساعات اداری محدود می‌کنند و این ممکن است در آینده مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.

 

3- کاهش هزینه‌های بالاسری: هزینه‌ای که یک کارمند برای سازمان دارد فقط حقوق دریافتیِ او نیست. بلکه حقوق فقط بخشی از پرداختی‌هاست. بلافاصله پس از استخدام یک کارمند حق بیمه، عیدی، سنوات، مالیات، و هزینه‌های دیگری که در سازمانهای مختلف متفاوت است، به کارفرما تحمیل می‌شود. برون‌سپاری بارِ همه‌ی هزینه‌های اضافه را از روی دوش کارفرما برمی‌دارد.

 

4- امکان جبران خسارت: اگر اهمالی از جانب یک کارمند سر بزند که باعث ضرر و زیانِ سازمان شود، از لحاظ حقوقی هیچ راهی برای جبران خسارت از جانب کارمند وجود نخواهد داشت. در حالی که بلافاصله پس از قرارداد با یک شرکتِ خدمات پشتیبانی شبکه، توافق‌نامه‌ای به نام SLA امضا می‌شود که در آن جبران خسارت‌های ناشی از کاهش کیفیتِ خدماتِ شبکه، به عهده‌ی شرکت سرویس‌دهنده خواهد بود و این توافقنامه به طور کامل وجاهت قانونی دارد. یکی از بهترین انواع این توافق‌نامه‌ها را شرکت خدمات شبکه پیراسیس با مشتریانش امضا می‌کند و به این ترتیب خیال کارفرما را بابت سطح خدماتی که ارائه می‌دهد، راحت می‌کند.

 

جمع‌بندی:

برون‌سپاری خدمات شبکه نه تنها باعث می‌شود خدمات در سطحی بسیار بالاتر از چیزی که یک کارمند قادر به انجام آن است ارائه شود، قیمت تمام شده این خدمات را هم کاهش می‌دهد. این کاهش هزینه باعث شده است تا امروز بیشتر شرکت های پیشرو به فکر برون سپاری چنین خدماتی بیفتند.

 

 

منبع :  https://www.pirasys.com/





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 14 بهمن 1398 :: نویسنده : ولی غلامی
كتاب به شما یاد می‌دهد در زندگی چطور رفتار كنید، چطور بیاندیشید و چطور خط فكری خودتان را پیدا كنید و شكل بدهید. اما موضوعی که در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، این است که شما وقتی کتاب‌های بیشتر و بهتری می‌خوانید دید وسیع‌تری پیدا می‌کنید و به همان نسبت تعریف شما از کتاب کامل‌تر می‌شود. و نکته مهم اینکه شما هرچقدر بیشتر کتاب بخوانید، بهتر متوجه می‌شوید که به چه نوع کتابی علاقه دارید. وقتی که یک کتاب می‌خوانید تک تک جملات آن در ناخودآگاه شما باقی می‌مانند، فقط کافیست کمی به آن فکر کنید و خودتان را در آن موقعیت قرار دهید. کتاب به شما یاد می‌دهد در زندگی چطور رفتار کنید، چطور بیاندیشید و چطور خط فکری خودتان را پیدا کنید و شکل بدهید. کتاب به شما اجازه می‌دهد به جای تمام زندگی‌هایی که نداشته‌اید زندگی کنید. به جای تمام تجربه‌هایی که نداشته‌اید و به جای تمام تصمیم‌هایی که هنوز به سراغتان نیامده‌اند فکر کنید و از قبل جواب مناسب را بدانید. با مطالعه زیادتر کتاب‌ شما هیچ‌وقت در زندگی واقعی غافلگیر نمی‌شوید! انگار همه چیز را از قبل می‌دانید و یاد گرفته‌اید که چطور رفتار کنید. حفظ کردن جملات یا ادبی حرف زدن به شما هیچ کمکی نمی‌کنند! روح آدمی باید کتابی را ببلعد. در میان اما، منتقدان و نویسندگان در سراسر دنیا یک سری از کتاب‌ها را شاهکار می‌دانند. کتاب‌هایی که شاید برخی از ما به راحتی نتوانیم آن‌ها را شاهکار و یا حتی کتاب تلقی کنیم. با این حال برای مشاهده این کتاب‌ها که در سراسر جهان مورد ستایش هستند می‌توانید نگاهی به لیست صد کتاب برتر تاریخ بیاندازید. شاید به طور میانگین گفته شود که سرانه مطالعه کتاب در کشور ما پایین است اما در این میان افراد زیادی هستند که مدام در کتابخانه ها به دنبال کتاب هستند و خواندن را یکی پس از دیگری انجام می‌دهند. خیلی‌ها به دنبال کتاب‌های تاریخی هستند ، برخی دیگر کتب فلسفی را می‌پسندند و عده‌ای به دنبال یک رمان طولانی هستند تا شب‌های گرم تابستان و سرد زمستان را با خواندن یک رمان هیجان‌انگیز ، گرم تر کنند. 

کتاب صوتی:

امروزه کتاب صوتی یا کتاب گویا به خاطر مشغله زیاد افراد به شدت رواج یافته اند. با این همه همه‌ی ما دوست داریم که کتاب مورد نظرمان را سر فرصت و در آرامش کامل بخوانیم ، اما شاید هرگز چنین فرصتی پیش نیاید. به همین خاطر استفاده از کتاب‌های صوتی بهترین گزینه است. استفاده از کتاب های صوتی مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها استفاده صحیح از زمان هایی است که هدر می‌روند، مانند ساعات طولانی که در ترافیک کلان شهرها مجبور به گذران هستید. فاضل نظری 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه اجتماعی مداد : شبکه اجتماعی مداد





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 1 بهمن 1398 :: نویسنده : ولی غلامی

برندینگ

برندینگ Branding تمام روش هایی است که شما تصویری از محصول، خدمت و یا شرکتتان را در ذهن و چشم مخاطبانتان و یا مشتریان ایجاد می کنید.

بعبارتی  دیگر"برندینگ" فرآیند اقدامات علمی و تخصصی است که شما یا سازمان تلاش می کنند تا برندی خلق شود.


برند Brand

برند احساس و ادراکی است که درباره یک محصول، یک ایده، یک فرد و یا یک سازمان در ذهن کاربران و مصرف کنندگان شکل میگیرد.


برندینگ چیست؟

ابتدایی ترین مفهوم برای برندینگ به معنی دادن وعده در خصوص یک برند (Brand) و سپس انجام آن تعهد می باشد.


در حقیقت برندینگ (Branding) یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کار اعم از کوچک و بزرگ, جزئی و یا تجاری است. یک استراتژی برندینگ موثر در یک بازار رقابتی فزاینده به شما حاشیه ی عمده می بخشد. اما حقیقتاً برندینگ به چه معناست و چگونه روی کسب و کار شما تاثیر می گذارد؟


اگر بخواهیم دلایل پیشرفت یک شرکت و یا یک کسب و کار را ارزیابی کنیم ، میتوانیم به وضعیت برند آن  حرفه دقت کنیم  که آیا محصولات  و یا خدمات  آنان یک برند شناخته شده است یا خیر ؟ بازخورد ها در رابطه با برندشان چگونه بوده است ؟


برندسازی یا برندینگ (Branding) فرآیندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می­شود. هدف اصلی از برندسازی یک محصول، خدمت یا سازمان ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند. این کار مستلزم دستورهای سطوح بالا و آمادگی لازم برای سرمایه­ گذاری در آینده است. برندسازی (برندینگ) استفاده از هر فرصتی است تا بگوییم چرا مردم باید یک برند یا نام تجاری را نسبت به سایر برندها ترجیح و  انتخاب نمایند.





تعریف برندسازی یا برندینگ از نظر بزرگان

به طور کلی برندینگ یا برندسازی (Branding)، فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌گردد،بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر مخاطبان افزایش می‌یابد.


برندسازی یا برندینگ (Branding) حاصل پیام‌ها و گزارش‌های رسانه هاست.هر قدر تعداد این پیام‌ها بیشتر و محتوای آن‌ها مطلوب تر باشد، نام تجاری قوی تر خواهد شد. ( اَل ریس، لورا ریس،کتاب سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی)


برند توسط "مخاطبان" تعریف می شود نه صاحبان کسب و کار. برند آن چیزی نیست که "شما" می گویید هستید، بلکه چیزی است که مخاطبان شما می گویند. (جف بزوس – آمازون amazon)

بهترین برند برای دانلود آهنگ های جدید خوانندگان مدیاک است .

جوهر بازاریابی برند، فرصت ایجاد یک خاطره است.  (استیو جابز – apple  اپل )


برندها با تعریف "شخصیت انسانی" خود وعده ای را به مصرف کنندگان می دهد.  (دیوید آکر)


برندسازی شامل مباحث و مفاهیم مختلفی چون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند یا  Brand Positioning،نامگذاری برند،انتخاب رنگ


و طراحی شخصیت بصری برند( لوگو، آرم و…)،توسعه برند،ارزش برند و… می‌باشد.


اشتباهات رایج در مفهوم برند و برندینگ (Branding)

برخی اشتباهات رایج و متداول در درک مفهوم برند و برندسازی و اینکه چه چیزهایی برند محسوب نمی شوند.


برند با لوگو، آرم یا المانهای سمبلیک متفاوت است.

برند با علامت تجاری (Trade Mark) تفاوت دارد.

شعار سازمانی با داشتن برند شعار متفاوت است.

برند با اشتهار یا حسن شهرت و معروفیت متفاوت است بنابراین هر سلبریتی دارای برند شخصی (پرسونال برند) نیست

برند قوی و معتبر دلیل بر گران قیمت بودن ندارد.

برند یک اتفاق رویداد محور نیست.

ابزارهای برندینگ از کجا شروع کنیم؟

فرآیند برندینگ را دکتر امیر اخلاصی در کتاب اصول برندسازی خود ُ برای ایجاد برند، 8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا بوسیله آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند::


تبلیغات

روابط عمومی

پیشبرد فروش

بازاریابی مستقیم

فروش شخصی

بسته بندی

رویدادها و اسپانسرینگ

خدمات مشتری

اکنون در برخی منابع بین المللی ابزارهای بیشتری دسته بندی میشود که بررسی و مطالعه این رویکرد های جدید خالی از لطف نیست.


ابزارهای ضروری ساخت برند

برندینگ صدا و آوایی ( شنیداری )

برندینگ ویدیویی

برندینگ بصری ( دیداری )

تولید و بازاریابی محتوایی

فعال سازی برند

برندینگ رویداد و مراسم

تبلیغات دهان به دهان (Word of Mouth)

ویدیو برندینگ چیست | واحد تحقیق و توسعه پارس نمودار



داستان برند و چگونگی ساخت آن

داستان برند یکی از اصلی ترین بخش های برندینگ در ساخت هویت مفهومی برند است. داستان و قصه همواره بخشی از روش های ارتباطی با دیگران می باشد. این ارتباطات چه از طریق موسیقی و چه مکالمه، میتوانند با اطلاعاتی که در خود دارند افرادی را از آن سوی کره زمین مخاطب شما قرار دهند.


داستان برند - برندینگ


چند گام برای ساخت بهترین داستان برند برای کسب و کار

  1. محتوای مورد نظر برای داستان برندتان بنویسید

باید بدانید که مخاطبین از شما چه اطلاعاتی می خواهند و جنبه و دلیل اهمیت شما برای آنان چیست.


مشتریان میخواهند بدانند که شما و محصولتان گزینه مناسبی برای آنها هستید یا نه.


می خواهند ببینند انتخاب برند شما تا چه اندازه منطقی و ارزشمند است.


آنها می خواهند شما را بشناسند و داستانی که در پس برند (Brand) شماست بدانند.


اگر شما داستان برند را با آنها به اشتراک نگذارید و با مخاطبانتان حرف نزنید آنها چطور بتوانند شما را بشناسند؟


دو نکته مهم در نوشتن "پیش نویس اولیه داستان برند":


شما که هستید؟

کارتان چیست؟

  1. دقیق باشید و جزئیات برند را کامل بیان کنید

آیا تا به حال به یک داستان پرابهام و گنگ گوش کرده اید؟ داستانی که به قدر کافی جزئیات نداشته باشد که بتوان کاملا متوجه آن شده و از آن لذت برد!!  نهایتا چنین داستانی را نخواهید خواند و آنرا رها می کنید.


داستان برندتان باید کاملا دقیق و با جزئیات بیان شده تا داستان جذاب تری باشد و خوانندگان داستان و مخاطبان برندتان برای شنیدن این داستان مشتاق باشند و آنرا به خاطر بسپارند.


داستان برند پلی برای ارتباط دادن برند شما با مخاطبان هدف برند (Brand) شما است. مثلا افرادی که عاشق گربه ها هستند معمولا با گربه دوستان بیشتر ارتباط دارند و افراد علاقه مند به چیزهای مشابه هم با یکدیگر.


هنگام توصیف داستان برند این چند نکته را در نظر بگیرید:


محصولات یا خدمات شما چرا ارزشمندند؟ (ارزش پیشنهادی برند شما چیست؟)

این محصولات یا خدمات چه کسانی را تحت تاثیر قرار می دهند؟ چه سنی؟ چه نژادی؟ چه جنسیتی؟

از داده های آماری و گزارش های مطالعاتی درباره محصول یا خدمات استفاده کنید.

  1. داستان برندتان را اختصاصی کنید.

اگر کسب و کار شما به گونه ای است که چند مدل مخاطب دارد، باید بیان و لحنتان را به گونه ای تغییر دهید تا برای همه آنها مناسب باشد. مثال گربه دوستان و سگ دوستان را مجدد می آوریم. اگر شما می خواهید ایمیلی درباره معرفی جدیدترین محصولات مرتبط با گربه ها ارسال کنید، آن را برای علاقه مندان به سگ ها نفرستید و برعکس.


حتی اگر کسب و کار شما به گونه ای است که تنها یک مدل مخاطب هدف دارد، باید درباره سن و محل زندگی و نژاد آن گروه افراد نیز فکر کرده و بیان متناسب آنان افراد را به کار برید.


اگر به جزئیات و ویژگی های اختصاصی آنها اهمیت و آنها را در ارتباطات مدنظر بگیرید، بدون شک آنها هم به شما توجه کرده و به گفته هایتان اهمیت خواهند داد.


دیجیتال برندینگ Digital Branding


دیجیتال برندینگ نوعی برندینگ است که از گستره اینترنت و فضای مجازی استفاده میکند ، از استراتژی، تکنیک و ابزارهای بازاریابی دیجیتال در جهت یکپارچه سازی و هدفمند کردن ارتباطات برند بهره می گیرد و در نهایت تصویر و کارکرد بهتری از برند در فضای دیجیتال خواهیم داشت.


برندینگ محتوایی Content Branding


نوعی برندینگ است  که بر تولید و انتشار محتوای جذاب و موثر برای کاربران تمرکز دارد و از رسانه های سنتی جداست.


هدف از کانتنت برندینگ ارتقا جایگاه و هویت برند در ذهن و قلب مخاطبان می باشد.




کمپین برندینگ چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد

یکپارچه باشد(Integrated)

برند (Brand) نیز مانند ارکستر، یک رهبر واحد می‌خواهد که صدای واحدی از آن شنیده شود وگرنه هرکس ساز خودش را می‌زند و صداهای ناهنجار تولید شده موجب دفع مخاطب و ایجاد تصویر ذهنی نامناسب از برند و در نتیجه بیماری چند شخصیتی برند(Brand Schizophrenia) می‌شود. این بیماری از آنجا ناشی می‌شود که مدیر فروش برای خودش می‌فروشد، مدیر تبلیغات برای خودش تبلیغ می‌کند، مدیر روابط عمومی برای خودش روابط عمومی انجام می‌دهد و... در بهترین حالت‌ (که امروز در ایران رایج شده است) هر کدام برای خود یک کمپین مجزا تدوین می‌کند! هر کدام از اینها یک شخصیت مجزا از آن برند می‌سازد و به افراد و مخاطبان ارائه می‌دهد. بنابراین مخاطبان شخصیت‌های متفاوتی از برند می‌بینند و فکر می‌کنند که برند چند شخصیتی است. این بیماری بسیار خطرناک است و درمانش به مراتب دشوارتر از پیشگیری از آن است.


یکپارچگی یک کمپین موجب خلق یک هویت واحد می‌شود. حتی اگر این هویت مطلوب مخاطبان نباشد، کافی است یک تصویر ذهنی از ذهن آنان پاک شود نه چندین و چند تصویر ذهنی خوب و بد مغشوش.




برندینگ و یکپارچگی




متناسب با شرایط محیطی باشد(Context Oriented)

در ابتدا بهتر است مفهوم محیط(Context) را در ذهن خود یکی کنیم. شرایط محیطی(Context) به معنای در نظر گرفتن کلیه بخش‌های محیط  M۳ است که عبارتند از: خرد‌(Micro)، نیمه‌خرد یا نیمه‌کلان که من آن را بازار می‌نامم  (Market)و کلان(Macro) به علاوه بعد چهارم یعنی زمان.

به عنوان مثال کمپین‌های خارجی کپی‌شده، برای شرایط محیطی (۳M + زمان) خود تعریف شده‌اند و اطلاعات جامع و کاملی در خصوص بازخورد آنها وجود ندارد. اگر هم داشته باشد و به فرض، موفق و اثربخش هم باشند، برای مخاطبان آن کشور یا منطقه و در زمان اجرای خود صدق می‌کند نه در زمان فعلی و شرایط محیطی کشور ما.


یکی از مهم‌ترین عوامل برای تدوین یک کمپین برندینگ، سن برند است. اگر یک کودک سه ساله بیمار شود، یک فرد ۳۵ساله و یا یک فرد ۶۵ساله، حتی اگر هر سه یک نوع بیماری داشته باشند، تجویز نوع داروی آنها متفاوت است، دُز داروی آنها متفاوت است، شرایط و دوران نقاهت متفاوت هم دارند.


برندینگ - هویت بصری برند




تن‌دوخت و اختصاصاً برای یک برند باشد(Exclusive)

نمی‌توان هر کمپین برندینگ موفقی را کپی و استفاده کرد؛ حتی کمپین اختصاصی یک برند (Brand) الزاماً در زمان دیگری حتی برای همان برند هم مناسب و تن‌دوخت نخواهد بود. لزومی ندارد لباس چند سال پیش شما، امسال هم اندازه شما باشد. برند ممکن است چاق‌تر، لاغرتر، بلندتر، کوتاه‌تر و…شده باشد. در ساده‌ترین حالت اگر فرض کنیم که برند هیچ تغییری نکرده، باز هم کمپین گذشته و حتی اختصاصی یک برند مناسب نیست زیرا مخاطب، تغییر کرده است. مخاطب یک بار با این نقشه مورد حمله (ذهنی) قرار گرفته و حالا دیگر حتی اگر کمپین تن‌دوخت برند باشد، مؤثر برای ورود به ذهن و قلب همان مخاطبان نیست. مخاطب در این حالت نسبت به پیام‌های دریافتی از برند در قالب کمپین به اصطلاح «واکسینه» شده است.یونیک و اختصاصی بودن کمپین برندینگ، ممکن است متودولوژی کار را تغییر ندهد اما همه خروجی‌های آن را ‌‌چنان تحت تأثیر خود قرار می‌دهد که ارائه کمپین را به برند دیگر تقریباً غیرممکن می‌کند.


«تن‌دوخت» بودن عبارت خوبی است برای آنکه آن را با مثال خیاطی برای یک فرد خاص تفسیر کنیم. در نظر بگیرید یک مرد به خیاط سفارش دوخت یک کت و شلوار مشکی می‌دهد و در میانه راه، در حالی که برش پارچه او انجام شده پشیمان می‌شود. آیا خیاط می‌تواند آن را به یک خانم که لباس شب قرمز سفارش داده، ارائه دهد؟! حتی به یک مرد دیگر که کت و شلوار مشکی هم می‌خواهد، الزاماً نمی‌توان ارائه کرد. زیرا ممکن است قد و وزن و…متفاوت داشته باشد. اما حقیقت اینجاست که خیاطی، یک حرفه است که قواعد و متودولوژی خود را دارد.


استراتژی برندینگ


همه جانبه، جامع و ۳۶۰درجه باشد (Holistic)

یک کمپین ۳۶۰درجه برندینگ، برنامه‌ای است که از منظر محتوای پیام، حامل همه جنبه‌های برند یعنی استراتژیک‌ (Strategic)، مفهومی‌(Conceptual)، تصویری‌(Visual) و کلامی(Verbal) باشد. در عین حال و از منظر ابزاری نیز، هم ابزارهای بالای خطی(ATL) و هم زیرخطی(BTL) را پوشش دهد. همین‌جا بهتر است اشاره کنم که بر خلاف برخی تصورات، ابزارهای روی خطی‌(TTL)، از منظر ابزاری قابل بررسی نیست؛ زیرا ذاتاً ابزار محسوب نمی‌شوند و استراتژی‌های یکپارچه‌سازی بین‌ ATLو BTL را شامل می‌شوند. یک کمپین جامع برندینگ، همچنین باید همه زمان‌های حال، آینده و گذشته برند را در نظر بگیرد.

‌اگر کمپین برندینگ ویژگی ۳۶۰درجه بودن را نداشته باشد، ممکن است از یک جهت مورد تهاجم یک کمپین دیگر (برند رقیب) قرار بگیرد. از طرفی تنها بخشی از یک مسأله اصلی برند را حل می‌کند. مثلاً یک کمپین رسانه‌ای در واقع بخشی جزیی از این کمپین ۳۶۰درجه است که مربوط به نوع، زمان، هزینه و نحوه تخصیص بودجه به ابزارها و رسانه‌ها در قالب ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند (IMBC)است.




برندینگ - اصول برندینگ




برندینگ و فرآیند های تخصصی آن فواید متعددی برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.


از دستاوردهای  مهم برندینگ آنکه می تواند به انتقال پیام شما کمک کرده، منجر به آگاهی از سرویس و محصولات شما ، برقراری ارتباط با مشتریان  و شناخت آنان  نسبت به برند می گردد

باعث افزایش اعتبار  و تایید محصول ، یا خدمات شما شده و در نهایت منجر به وفاداری همه جانبه مشتریان  به برند  می شود.


نکته حائز  اهمیتی که در زمینه برندینگ (Branding) می بایست بدان توجه نماییم آن است که اهمیتی ندارد ما در مورد برندمان چگونه می اندیشم بلکه تصورات مشتریان برند ماست که حائز اهمیت بوده و منجر به رشد هر چه بیشتر آن (برندمان) می گردد.


یکی از روش های کسب سود و درآمدزایی برای یک برند یا کالا در عصر حاضر بر  میزان رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان آن برند و کالا استوار است. از همین رو می توان اذعان نمود که تعیین نیاز مشتریان و شیوه ی رفع آن بواسطه ی سازمان ها روشنگر خدمات قابل ارائه از سوی آنها و شیوه ی عملکرد آنها خواهد بود.


ارزش ویژه برند - Brand Equity

«ارزش ویژه برند» (Brand Equity) مجموعه ای از دارایی های نامشهود (intangible) و مشهود (Tangible) برند است که با نام برند پیوند و گره خورده است.


تحقیقات بازاریابی نشان می دهد که ارزش ویژه برند یکی از مهمترین دارایی های یک فرد یا سازمان می باشد. ارزش ویژه برند از قدرت برند که حاصل حسن شهرت و شناخت و آگاهی از برند در طول زمان بدست آمده و باعث اعتماد و وفاداری بیشتر مخاطبان و مشتریان می شود.


ارزش ویژه برند یک مزیت رقابتی است و به افزایش فروش و درآمد بالاتر می انجامد و کاهش هزینه ها را در پی دارد.


شهرت و محبوبیت برند منجر به درآمدزایی بیشتر (+) و یا زیان (- ) در مورد یک برند منفی مانند «داعش» می شود.


ارزش ویژه برند به عنوان ارزش افزوده یک کسب و کار  است و بالاتر از ارزش دارایی های فیزیکی آن به دلیل جایگاه بدست آمده در بازار و توان بالقوه برند می باشد.




مدل ارزش ویژه برند دیوید آکر




ارزش ویژه برند Brand Equity در دو گروه دسته بندی میشود:


عوامل مشهود (Tangible)

هویت بصری برند، شکل، فرم ،رنگ، بسته بندی،

مشخصات ، مدل ها ، قیمت محصولات و ..

  1. عوامل نامشهود intangible ارزش ویژه برند


شهرت و میزان آگاهی از برند

ارزش ادراک شده از برند

تداعیات معنایی و تصویر ذهنی از برند

خلاقیت و نوآوری

تمایز و مزایای رقابتی

کانال های ارتباطی

رضایت مندی و اعتماد مشتریان

وفاداری مشتریان به برند

ارزش برند (brand value) با ارزش ویژه برند (brand equity) متفاوت است.


ارزش وژه برند (Brand Equity)


ارزش ویژه برند بر پایه دارایی‌های مشهود و نامشهود برند ارزش گزاری می‌شود.

به گزارش موسسه معتبر اینتربرند Inter Brand برند “اپل” در سال ۲۰۱۸ رنبه خود را بالاتر از گوگل حفظ کرده و رشد ۱۶٪ در این سال به ارزش ۲۱۴ بیلیون دلار رسیده است. این اولین باری است که رکورد بالاتر از ۲۰۰ بیلیون دلار ثبت می‌شود.

اپل با ارزش ترین و گران قیمت ترین برند جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است.




آرکتایپ برند چیست؟ (Archetype)

AR_ che_ type  آرکتایپ یا "کهن الگو" ناب ترین ،بنیادی ترین و عمیق ترین صفات وجودی بشر از ابتدای پیدایش بوده که در وجود انسان ها می باشد .


دادن ویژگی انسانی به برند برای برقراری پیوند عاطفی بین مشتریان و برند بسیار مهم است .


آرکتایپ میانبری است  به برندینگ و ابزاری چون "کهن الگو " می تواند قوی ترین روش برای تمایز برند شما از رقبا باشد .


با کشف و استخراج "کهن الگو"ی برند میتوانید بگویید چه رنگی ، چه فرمی ،چه ویژگی هایی و چه وعده ای و ... بدهید. دنیایی از مفاهیم ،صفات و داستان برند مشخص و پایه ریزی می شود .برند قوی آگاهانه رفتار های خود را طرح ریزی می کند .

منبع : پارس نمودار





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : ولی غلامی
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic